Veel gevraagde vragen (F.A.Q) en antwoorden.

Wij verhuren alleen op afspraak (telefonisch, via Email of reservering online) om teleurstellingen te voorkomen. Omdat onze vloot niet groot is, zijn de boten met mooi weer snel weg. En omdat wij ook andere werkzaamheden hebben, kan het voorkomen dat er niemand ter plaatse aanwezig is om je verder te helpen.

Je kan bij ons online betalen en ja, dat is inderdaad veilig. De betaling loopt via Mollie en dat is 1 van de 17 collecterende Payment Service Providers in Nederland. Zij staan garant voor veilige betalingen en is PCI DSS gecertificeerd en door de Nederlandse Bank goedgekeurd als Nederlandse betaalinstelling.

Bij slecht weer is het geen feestje op het water, dan zouden wij zelf ook niet willen varen. Dus bij slecht weer is annuleren altijd mogelijk, maar wel minimaal 24 uur voor vertrek. De weersvoorspellingen zijn 24 uur van te voren immers goed te voorspellen. Let wel op: wij gaan dan opzoek naar een alternatieve datum in het zelfde vaarseizoen. Voor meer info hier omtrent: https://sloepverhuuraalsmeer.nl/annuleringen/

Al onze boten zijn CE gecertificeerd en gekeurd. Aan de hand van die certificering is de boot verzekerd. Mocht je met meer personen in de boot stappen dan wat er gecertificeerd is, dan ben je in overtreding. Elk ongeluk of veroorzaakte schade zal dan verhaald worden op de huurder (en niet de verhuurder).

We hebben er voor gekozen om de luxere boten per dagdeel te verhuren of een combinatie van een aantal dagdelen. Dan gaat het om onze Bullit Tender Sloepen en Makma Lounge Sloep. Mocht je maar 2 of 3 uur willen varen, dan raden wij onze Whaly 455 aan. Een redelijk simpele boot zonder poespas die goed is voor vooral een paar uurtjes op het water.

Er is geen verschil tussen deze 2 boten. We hebben maar 2 Bullit Tender Sloepen in bezit. Dus mocht Bullit Nr. 1 gereserveerd zijn, kies dan voor Bullit Nr. 2 of andersom.

Heel eenvoudig: Wij hebben daarvoor niet de juiste vergunningen. Bovendien weten wij, als ervaren schippers, dat een ongelukje in Amsterdam zo gemaakt is. En dat ligt dan vaak niet aan jou, maar aan een ander (denk alleen al aan bijvoorbeeld de rondvaartboten).

In onze Makma sloep zijn helaas honden niet welkom. De haren van de honden zijn lastig van de kussens te verwijderen en kost ons makkelijk een uur aan schoonmaken. Ook kunnen de nagels van de honden krassen maken op de boot. We hebben wel een alternatief: onze Bullit Tender. Je hond is in deze boten wel welkom.

Bij ons kan je niet pinnen. Je betaalt de borg contact voor vertrek en de huur kan online betaald worden. En mocht je de huur niet online betaald hebben, dan kan dit bedrag alleen contant voor vertrek betaald worden.

Wij zitten aan de Ringvaart, tussen de Westeinderplassen en Oosteinderpoel. Het is heerlijk varen naar beide gebieden en zal niet langer duren dan 10 minuten. Zie ook vaargebied.

Onze online boekingen gaan te allen tijde voor op de telefonische boekingen en boekingen via email. Telefonisch of via email een boot boeken is dus wel mogelijk, maar we prefereren online boekingen.

Nee hoor, dat is niet nodig. Je moet wel over enige ervaring beschikken in het besturen van een boot. Zonder ervaring is het niet mogelijk om bij ons een boot te huren, immers de kans op schade is groot en dat kost beide partijen (zowel huurder als verhuurder) veel geld.

Dit kan online en is veilig en makkelijk te doen. Mocht je moeite hebben met dit proces, bel ons dan en dan helpen we je telefonisch door dit proces. Voor reserveringen, klik hier! Wil je niet online reserveren? Een reservering mailen kan ook, maar verwerkingstijd is wel een dag. Laatste optie is telefonisch, in de meeste gevallen sturen we je dan een betalingsverzoek naar je mobiele nummer. Na ontvangst betaling is de reservering rond en zullen we hem bevestigen.

We snappen dat als je op het water bent, je soms de tijd niet in de gaten houdt. Toch is dit belangrijk. De boot kan namelijk ook na jou verhuurd zijn en als je dan te laat komt staan deze mensen op je te wachten. Wij houden overigens altijd een half uur speling, dus als je een half uur te laat komt is dat niet erg. Maar kom je later, dan houden we 50% van de borg per uur in. Bel ons tijdig op als je ziet dat je te laat komt, dan kunnen wij alvast de volgende huurder informeren.